ابوترابي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

4 لايحه مهم قضايي باقي مانده از مجلس هشتم بررسي مي‌شود

عضو کميسيون حقوقي مجلس از بررسي لايحه ممنوعيت به کارگيري سلاح سرد، لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان، لايحه آيين‌دادرسي جرايم نيروهاي مسلح و آيين‌دادرسي جرايم الكترونيكي در کميسيون حقوقي خبر داد.

"ابوالفضل ابوترابي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در رابطه با وضعيت لوايح موجود در کميسيون حقوقي اظهار داشت: لايحه ممنوعيت به کارگيري سلاح سرد در کميسيون حقوقي بوده اما هنوز در دستور کار کميسيون قرار نگرفته است.

وي ادامه داد: لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان در دستور كار كميسيون حقوقي و قضايي قرار داشته، که در کميسيون بررسي خواهد شد.

عضو هيات رئيسه كميسيون حقوقي و قضايي مجلس تصريح کرد: از ديگر لوايح در دستور كار اين كميسيون بررسي لوايح آيين‌دادرسي جرايم نيروهاي مسلح و آيين‌دادرسي جرايم الكترونيكي است.

ابوترابي افزود: : لوايح آيين دادرسي جرايم نيروهاي مسلح و جرايم الکترونيکي مجوز اصل 85 را گرفته‌اند يعني صحن علني به کميسيون حقوقي اجازه مي‌دهد که به نيابت از مجلس اين لوايح را به قانون تبديل کند و براي تاييد به طور مستقيم به شوراي نگهبان ارسال کند.

گفتني است؛ تمامي لوايح ذکر شده از مجلس هشتم در حال بررسي بوده که پس از رد آن‌ها توسط شوراي نگهبان، کميسيون حقوقي مجلس نهم به بررسي دوباره آن‌ها مي‌پردازد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار